Discushulen Forums
Discushulen Forums
Forside | Profil | Bliv medlem | Aktive emner | Medlemmer | Søg | FAQ
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt dit password?

Alle fora
 Debat
 Vandtilberedning
 Vandskift
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Forfatter  Emne Næste emne  

Kharogh
Medlem

Denmark
3 indlæg

Sendt - 17 August 2005 :  15:31:30  Vis Profil  Svar med kopi
Hejsa
Jeg mener at have læst et eller andet sted, at når man skifter vand i ens akvarium skal man ca. skift 25% - 30% og man skal bruge koldt vand i stedet for tempereret vand for at undgå at der komme bakterie i akvariet.
Synes bare at det kan blive voldsomt med sådan et temperatur skift – hvis 300L akvarium med en temperatur på 27° hvor de 25% skiftes ud med en temperatur på 10°, vil der grov sagt sket et temperatur fald på ca. 6°.
Det jeg gerne vil høre hvad gør andre, da jeg har prøvet at skifte med tempereret vand men hver jeg har skiftet vand skal jeg samle døde fisk op den næste uge, kan selvfølelig være en tilfældighed.
Mvh.
Jesper

stange
Medlem

Denmark
7 indlæg

Sendt - 18 August 2005 :  13:50:21  Vis Profil  Svar med kopi
hejsa jesper!
jeg skifter ca 33% af mit vand en gang om ugen nogle gør mere og andre gør mindre alt efter temperament og jeg bruger temperet vand fordi en gang jeg brugte for koldt fik mine fisk fiskedræber(hvide pletter)så det gør jeg aldrig mere.
håber du kan bruge min hjælp.
hilsen René
Gå til toppen af siden

Da_BoZZ
Forum Admin

Denmark
21 indlæg

Sendt - 19 August 2005 :  13:44:52  Vis Profil  Besøg Da_BoZZ's hjemmeside  Send Da_BoZZ an ICQ Message  Click to see Da_BoZZ's MSN Messenger address  Svar med kopi
Hej Jesper

Jeg bruger også temp. vand direkte fra hanen, lige som René gør det. Du skal dog lige være opmærksom på hvilken vand kvalitet du har der hvor du bor. Du kan evt. tage en vand prøve med ned til din lokale dyrhandler og få han til at teste det, hvis han kan.

ved du evt hvilken ph og hårdhed dit vand har??? evt nitrit og nitrat indhold??

Mvh

Mvh.

Thomas Boldsen
www.discushulen.dk
Gå til toppen af siden
   Emne Næste emne  
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Genvej:
Discushulen Forums © Discushulen.dk Gå til toppen af siden
Siden blev genereret på 0.05 sec. Snitz Forums 2000