Discushulen Forums
Discushulen Forums
Forside | Profil | Bliv medlem | Aktive emner | Medlemmer | Søg | FAQ
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt dit password?

Alle fora
 Debat
 Sygdom & medicin
 hjælp! hvid fisk!
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Forfatter  Emne   

hamann
Medlem

Denmark
6 indlæg

Sendt - 02 May 2005 :  22:06:29  Vis Profil  Svar med kopi
hey er der nogen der kan fortælle mig om min fisk er blevet syg?
min pengasius haj er gået fra at være mørkegrå til helt lysegrå, næsten hvid over det hele. er det en sygdom?

Da_BoZZ
Forum Admin

Denmark
21 indlæg

Sendt - 03 May 2005 :  15:48:03  Vis Profil  Besøg Da_BoZZ's hjemmeside  Send Da_BoZZ an ICQ Message  Click to see Da_BoZZ's MSN Messenger address  Svar med kopi
Hej

Det kan være svært at sige helt 100% om det kan skyldes sygedom.
Nogle ting som du skal holde øje med er:
Spiser den??
svømmer den som den normal??
har du ændret ved de vandværdier de går ved, hvis du da kender dem???
Har du evt et billede du kan sende til mig???
Har du ændret på de omgivelser som den går i??

alle disse kan være en forklaring, og behøves som ikke nødvendigvis at være sygedom. Det kan være strees som kommer af at man ændre ved de normale omgivelser, osv.

Men hvis du har mulighed for at sende et billede så vil jeg se om jeg kan hjælpe dig.

Mvh.

Thomas Boldsen
www.discushulen.dk
Gå til toppen af siden

hamann
Medlem

Denmark
6 indlæg

Sendt - 03 May 2005 :  19:02:06  Vis Profil  Svar med kopi
hey!
jeg prøvede hele aftenen i går på at få taget et billede af den, og det lykkedes ikke helt, det tætteste jeg kom på det er et hvor man kan se farveforskellen men ikke klart.
den er blevet mælkehvid over det hele. for ca 4 uger siden opdagede jeg at den var blevet en tand lysere end den anden. jeg har for 2 uger siden flyttet den til et større akvarie. men inden for de sidste 3 døgn er det gået stærkt. efter jeg har flyttet dem spiser de begge to meget mere og svømmer hele tiden, i det lille akvarie lå de heletiden stille..
hilsen christina :-(

Redigeret af - hamann den 03 May 2005 20:13:45
Gå til toppen af siden

hamann
Medlem

Denmark
6 indlæg

Sendt - 03 May 2005 :  20:14:49  Vis Profil  Svar med kopi
dette er det bedste billede jeg kunne tage og det er meget utydeligt, men man kan da se farve forskellen!

http://akvariesiden.dk/galleri_ny/pic_details.php?pid=3273

Redigeret af - hamann den 03 May 2005 20:16:09
Gå til toppen af siden

Da_BoZZ
Forum Admin

Denmark
21 indlæg

Sendt - 05 May 2005 :  18:55:11  Vis Profil  Besøg Da_BoZZ's hjemmeside  Send Da_BoZZ an ICQ Message  Click to see Da_BoZZ's MSN Messenger address  Svar med kopi
Hej

jeg kan ikke siger noget ud fra det billede.. Det er for utydelig desværre.
En ting, som jeg vil gøre er at hælde lidt havsalt i akvariet. 1 spiseske til 100L, og det skal være rent midelhavssalg uden jod og andet skidt :-)

Det vil have en beroligende virkning på dem, samtidig med at det vil hjælpe på udvendige hud problemer.
Derefter vil jeg se tiden lidt an, og holde øje med om de spiser, svømmer som normalt, og holde øje med vand værdierne.

Pas på med at begynde med medicin, spicielt når du er i tvivl om hvad de evt. fejler, hvis de overhoved fejler noget. Det kan jo være at stress, og derfor vil jeg også prøve det med salt først inden at man evt begynder med noget andet.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

Mvh.

Thomas Boldsen
www.discushulen.dk
Gå til toppen af siden

hamann
Medlem

Denmark
6 indlæg

Sendt - 05 May 2005 :  20:34:59  Vis Profil  Svar med kopi
hej..
Tak det vil jeg prøve.
Har heller ikke lyst til til at begynde med medicin hvis jeg kan slippe for det.
snakkede med en mand i går v navn jan lyngdorf, som bla laver rensnings systemer til danmarks akvarium og han kender lidt til pengasius der indefra- han havde heller aldrig hørt om det før. Han sagede jeg skulle prøve at fodre med kattemad(tørfoder) fordi der er mange flere vitaminer i det. Prøvede så i går og lover dig de var vilde med det og i dag synes jeg faktisk den ser en lille bitte smule bedre ud, men om det er kattemaden, ja det ved jeg altså ikke? men jeg må da sige at hvis kattemad og lit salt kan redde det lille kræ så hellere det end medicin.

Venlig hilsen
Christina
Gå til toppen af siden

hamann
Medlem

Denmark
6 indlæg

Sendt - 05 May 2005 :  21:02:19  Vis Profil  Svar med kopi
Hej igen...
Det lille kræ er meget rød inden under gællerne , det er den anden ikke.
Gå til toppen af siden

Da_BoZZ
Forum Admin

Denmark
21 indlæg

Sendt - 09 May 2005 :  11:17:06  Vis Profil  Besøg Da_BoZZ's hjemmeside  Send Da_BoZZ an ICQ Message  Click to see Da_BoZZ's MSN Messenger address  Svar med kopi
Hej

Det kan der være flere forklaringer til f.eks. iltindholdet i vandet..det behøves ikke have noget med dens farve at gøre.

Mvh.

Thomas Boldsen
www.discushulen.dk
Gå til toppen af siden
   Emne   
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Genvej:
Discushulen Forums © Discushulen.dk Gå til toppen af siden
Siden blev genereret på 0.05 sec. Snitz Forums 2000