Discushulen Forums
Discushulen Forums
Forside | Profil | Bliv medlem | Aktive emner | Medlemmer | Søg | FAQ
Brugernavn:
Password:
Gem password
Glemt dit password?

Alle fora
 Debat
 Pasning og pleje
 Indretning
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Forfatter  Emne   

Kharogh
Medlem

Denmark
3 indlæg

Sendt - 17 February 2005 :  13:55:06  Vis Profil  Svar med kopi
Jeg har lige købt et akvarium Juwel Trigon 350 hvor jeg gerne vil have nogle Discus fisk i. Eftersom jeg aldrig har haft Discus fisk før står jeg med nogle små problemer omkring indretning.

Juwel Trigon 350 er et hjørne akvarium ca. 350liter så jeg forstiller mig at:

30 stykker rød neon fisk
4 – 8 discus fisk
1 – 2 sugemaller
Jeg mener at jeg har læst at disse fisk skulle kunne gå sammen.

Sten ?
Har de det bedst med mørke eller lyse sten, eller skal jeg opveje sand for det er vel det de har i deres naturlige levesteder. Men jeg er også i tvivl om det er nemmer at passe et akvarium med sand bund.

Trærod contra store sten ?
Hvad trives Discus fisk bedst med.

Planter ?
Skal jeg have mange planter i eller er discus mere til meget svømme plads.

Aviva
Administrator

Denmark
15 indlæg

Sendt - 19 February 2005 :  20:14:36  Vis Profil  Besøg Aviva's hjemmeside  Send Aviva an ICQ Message  Click to see Aviva's MSN Messenger address  Svar med kopi
Hej Kharogh

Din sammensætning af fisk synes jeg lyder fin - du kan evt. også købe nogle rødnæser og/eller sterbai pansermaller for at give dit akvarium lidt mere liv. Med hensyn til antal af discus, synes jeg at du skal købe så man du har råd/plads til da discus er en flok-fisk. Du får mere glæde af dem hvis du har flere, da de er knap så sky når de er mange.

Vi har selv sand i øjeblikket, hvilket vi er meget glade for - det giver et meget lyst akvarium og det er nemmere at rengøre. Vi har prøvet man forskellige salgs bundlag, men sand er nok det bundlag vi har været gladest for. Men det er faktisk en smag sag, fiskene er ret ligeglad, så køb det du synes er flottest.

Jeg tror trærødder er det bedste i et discus-akvairum, da det er det der findes i vandet i deres naturlige levesteder. Men prøv dig frem - ma kan jo godt lave et flot akvrium med begge dele...

Plante-mængden er også op til dig selv, du skal bare passe på at der ikke er så mage planter eller trærødder at fiskens mad forsvinder imellem det. Desuden skal det også være nemt for dig selv at gøre ret hos dem hvis de ikke spiser op... Men ellers som sagt prøv dig frem ;-)

Charlotte Larsen
--------------------
Multimediedesigner
www.C-Designet.dk
Gå til toppen af siden
   Emne   
 Nyt emne  Besvar emne
 Printvenlig udgave
Genvej:
Discushulen Forums © Discushulen.dk Gå til toppen af siden
Siden blev genereret på 0.02 sec. Snitz Forums 2000